Privacyverklaring
Azouz Juristen
Azouz Juristen kan persoonsgegevens over u verzamelen en verwerken wanneer u gebruik maakt van onze diensten of wanneer u deze zelf verstrekt via het invullen van het contactformulier op onze website. Tevens is het mogelijk dat wij uw persoonsgegevens ontvangen van onze samenwerkingspartners. Onder persoonsgegevens worden alle gegevens verstaan die direct of indirect herleidbaar zijn tot een individu. In deze privacyverklaring leest u hoe wij deze persoonsgegevens verwerken.
1. Welke persoonsgegevens worden door ons verwerkt?
Conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), kunnen wij onderstaande informatie verwerken:
- NAW- gegevens
- E- mailadres
- Telefoonnummer
- Geslacht
- Geboortedatum en geboorteplaats
- Identiteitsbewijs
- Burgerservicenummer
- Nationaliteit
- Burgerlijke staat
- Bankrekeningnummer
- Bedrijfsgegevens, zoals handelsnaam, functie, KVK- nummer, vestigingsadres en postadres
- Technische gegevens, zoals IP- adres
- Bijzondere persoonsgegevens:
– (pas)foto’s (alleen met uw toestemming)
– medisch dossier (alleen met uw toestemming) - Alle andere persoonsgegevens die wij van u ontvangen of verzamelen en die wij gebruiken voor de doeleinden, zoals hieronder beschreven.
2. Met welk doel verwerken wij uw persoonsgegevens?
In het kader van onze dienstverlening, verwerken wij uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
- Het verlenen van diensten aan u, waarbij het essentieel is om persoonsgegevens te verwerken om de opdracht correct uit te voeren;
- Het uitvoeren van (financiële) administratieve taken en het verzorgen van facturatie;
- Gebruik en verbetering van onze website;
- Het vaststellen, uitoefenen of verdedigen van onze rechten;
- Het behandelen van verzoeken, klachten en geschillen;
- Het voldoen aan wettelijke verplichtingen.
3. Op basis van welke criteria verwerken wij uw persoonsgegevens?
In overeenstemming met artikel 6 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming, rust de verwerking van persoonsgegevens voor de genoemde doeleinden op een van de volgende juridische grondslagen:
- Uw toestemming
In bepaalde situaties vragen wij om uw expliciete toestemming om uw persoonsgegevens te verwerken. U heeft te allen tijde het recht om uw toestemming in te trekken. Totdat u uw toestemming intrekt, is de verwerking van uw persoonsgegevens rechtmatig.
- Uitvoering van de overeenkomst
Wij verwerken uw persoonsgegevens wanneer dit noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst die u met ons heeft gesloten. Dit kan betrekking hebben op het verlenen van juridische diensten, zoals het verstrekken van advies, het vertegenwoordigen van cliënten en andere juridische taken.
- Wettelijke verplichting
In bepaalde situaties zijn wij wettelijk verplicht om uw persoonsgegevens te verwerken, zoals bij het voldoen aan belastingwetten of rapportagevereisten. In dergelijke gevallen verwerken wij uw gegevens om te voldoen aan de geldende wetgeving. - Gerechtvaardigd belang
Wij richten ons op het leveren van vlotte en betrouwbare dienstverlening, waarbij we continu onze processen verbeteren om aan de verwachtingen van onze cliënten te voldoen. We beschermen zorgvuldig onze financiële en zakelijke belangen en zoeken actief naar nieuwe mogelijkheden om ons cliëntenbestand en netwerk uit te breiden. Tegelijkertijd zetten we ons in voor de beveiliging van onze eigendommen en systemen, om zowel onze bedrijfsvoering als de gegevens van onze cliënten veilig te houden.
4. Met wie worden uw persoonsgegevens gedeeld?
Uw persoonsgegevens kunnen aan derden worden verstrekt, mits dit in overeenstemming is met het oorspronkelijke doel waarvoor de gegevens zijn verzameld, zoals beschreven in deze privacyverklaring. De verstrekking van persoonsgegevens aan derden vindt alleen plaats gedurende de periode en in de mate die nodig is voor de uitvoering van de opdracht.
Wij waarborgen dat deze externe partijen uw gegevens alleen gebruiken voor de vooraf gedefinieerde doelen en dat zij de juiste maatregelen treffen om uw privacy te beschermen. Voorbeelden van dergelijke externe partijen zijn onder meer betalingsverwerkers, boekhouders, deurwaarders, IT- leveranciers en andere dienstverleners die ons ondersteunen bij onze dienstverlening.
Wij sluiten een samenwerkingsovereenkomst met onze partners, waarin de richtlijnen voor de bescherming van uw persoonsgegevens zijn opgenomen. Persoonsgegevens worden niet doorgegeven aan partijen buiten de EER (Europese Economische Ruimte), tenzij dit specifiek is vermeld en voldoet aan de wettelijke vereisten voor gegevensoverdracht.
5. Hoe lang worden uw persoonsgegevens door ons bewaard?
Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is voor de hierboven genoemde doeleinden, of zoals vereist is door de geldende wet- en regelgeving. Dossiers worden vijf jaar bewaard na de afronding van onze dienstverlening. Documenten gerelateerd aan onze belastingaangiften en fiscale verplichtingen worden, in overeenstemming met de eisen van de Belastingdienst, gedurende zeven jaar bewaard.
6. Hoe zorgen wij voor de bescherming van uw persoonsgegevens?
Wij hechten veel waarde aan de veiligheid van persoonsgegevens en nemen alle redelijke maatregelen om deze te beschermen tegen ongeoorloofde toegang, verlies, misbruik of openbaarmaking. Om de vertrouwelijkheid en integriteit van persoonsgegevens te waarborgen, hebben wij passende technische en organisatorische maatregelen geïmplementeerd. Wij waarborgen de veiligheid van uw persoonsgegevens door het gebruik van een SSL-certificaat op onze website. Dit certificaat zorgt voor een veilige en versleutelde gegevensoverdracht, waardoor uw informatie beschermd blijft tegen onbevoegde toegang.
7. Welke rechten heeft u met betrekking tot uw persoonsgegevens?
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren, te laten verwijderen, de verwerking ervan te beperken, uw gegevens over te dragen of bezwaar te maken tegen de verwerking. Daarnaast heeft u het recht om de toestemming die u voor een bepaalde verwerking heeft gegeven, op elk moment weer in te trekken. Houd er echter rekening mee dat het intrekken van uw toestemming geen invloed heeft op de rechtmatigheid van de verwerking die plaatsvond vóór het moment van intrekking.
U kunt uw verzoek schriftelijk indienen. Uw verzoek zal binnen vier weken in behandeling worden genomen. Wij geven gehoor aan uw verzoek, tenzij het verzoek ongegrond of buitensporig is. Tevens heeft u het recht om een klacht, met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens, in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Wij maken geen gebruik van geautomatiseerde besluitvorming.
8. Bent u verplicht om uw persoonsgegevens met ons te delen?
In bepaalde gevallen zijn wij wettelijk verplicht om persoonsgegevens van u te verzamelen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij het naleven van belastingwetgeving, arbeidsrechtelijke verplichtingen of bij het voldoen aan contractuele verplichtingen. Wanneer wij u vragen om persoonsgegevens te verstrekken, zijn deze gegevens noodzakelijk om onze diensten te kunnen verlenen of om aan wettelijke verplichtingen te voldoen.
Indien u ervoor kiest om de gevraagde persoonsgegevens niet te verstrekken, kunnen wij mogelijk niet voldoen aan onze verplichtingen jegens u of de door ons aangeboden diensten. Dit kan van invloed zijn op onze capaciteit om een overeenkomst met u aan te gaan of om contractuele verplichtingen na te komen. Indien u vragen heeft over de noodzaak van de persoonsgegevens of de mogelijke gevolgen van het niet verstrekken, kunt u te allen tijde contact met ons opnemen voor nadere informatie.
9. Wijzigingen in deze privacyverklaring
Azouz Juristen behoudt zich het recht voor om deze privacyverklaring aan te passen. Eventuele veranderingen zullen worden gepubliceerd op onze website. Wij adviseren u daarom om regelmatig deze privacyverklaring te raadplegen, zodat u op de hoogte blijft van eventuele wijzigingen.
10. Hoe kunt u contact met ons opnemen?
Indien u verdere informatie wenst, vragen heeft of een klacht wilt indienen over de verwerking van uw persoonsgegevens, kunt u (schriftelijk) contact met ons opnemen.
Azouz Juristen
Postbus 30227
6803 AE Arnhem
contact@azouzjuristen.nl
026- 23 44 883
KvK- nummer: 91581966
BTW- nummer: NL004168499B78